5 tips voor je Instagram-strategie

Instagram is één van de social media kanalen, die steeds populairder wordt in Nederland. Steeds meer ondernemers gaan ook dit kanaal gebruiken voor hun marketing en reclame. Maar waar moet je dan eigenlijk op letten? En hoe bepaal je je strategie op social media? We hebben enkele tips voor je, die wij kregen na het volgen van de workshop van Kathelijn Hendrikse van B.Bloom.

1. Ben persoonlijk in je foto’s en berichten

Gebruik foto’s die je zelf hebt gemaakt. Maak hier wel onderscheid in kwaliteit en probeer foto’s van dezelfde kwaliteit te posten. Daarnaast geeft het een beter en professioneler beeld wanneer je gebruik maakt van een en dezelfde stijl/filter. Hieronder zie je de Instagram-tijdlijn van Werktuin040:

2. Gebruik hashtags

Hashtags zijn heel belangrijk bij een post om meer bereik te garanderen. Gebruik Nederlandse hashtags en gebruik er niet meer dan 30. Ook is het belangrijk dat je hashtags gebruikt die bij de post passen. Bij Werktuin040 gebruiken we bijvoorbeeld vaak #werkennaastjekind of #werkplekmetspeelruimte.

3. Gebruik ‘Storytelling’ in elke post

Vertel een verhaal aan je volgers, met het ‘waarom’ als uitgangspunt. Je wil je doelgroep bereiken, boeien en binden. Het doel van storytelling is een verhaal maken die het delen waard is. Maak daarbij ook gebruik van een teaser, een pakkende zin waardoor je doelgroep klikt op het bericht en het vervolgens volledig gaat lezen.

4. HOT: Maak Stories op Instagram!

Instagram stories, ook wel ‘’mijn verhaal’’ is een functie op Instagram waarbij je een foto, boomerang of video kan maken dat 24 uur te zien is bij anderen in hun tijdlijn. Je kan hieraan ook gifjes of smileys toevoegen om het nog leuker te maken.

Daarnaast kan je verhalen opslaan in je herinneringen, waardoor ze op je profiel vast blijven staan. Zo kan iedereen je verhaal blijven bekijken. Dit is een extraatje bovenop je reguliere Instagram profiel. Het is hot dus maak daar gebruik van!

5. Blijf meten en analyseren

Wanneer je een contentgrid hebt gemaakt (een overzicht van de posts die je in een bepaalde tijd gaat maken) kan je achteraf gaan meten welke posts goed en minder goed hebben gewerkt. Hier kan je vervolgens je posts en de insteek weer op aanpassen, waardoor je steeds meer bereik krijgt en blijft verbeteren. Blijf meten en analyseren en pas je posts aan je doelgroep aan.

Kom naar de workshop social media strategie

Wil jij nog meer tips krijgen? Of wil je zelf aan de slag met jouw social media kanalen, maar kom je er niet uit of wil je hulp en inspiratie van andere ondernemers? Kom dan naar de workshop Social Media Strategie van Kathelijn Hendrikse van B.Bloom in samenwerking met Werktuin040 op 29 januari 2019.
Aanmelden kan via Facebook.

Hierboven zijn de tips kort en bondig beschreven, maar tijdens de workshop word je nog meer meegenomen en krijg je handvatten om hier zelf mee verder te gaan. Daarnaast leer je tijdens de workshop hoe je een goede post kan maken en ga je kijken naar je eigen posts.

Aanmelden kan nog, maar wees er snel bij want VOL= VOL. Klik hier voor meer info.

Bestel nu de Online Media Scan

Ben je zelf niet zo’n held in het up to date houden van al die social media kanalen in de gaten te houden? Maar heb je wel behoefte aan meer inzicht? Dan kan de Online Media Scan van B.Bloom je helpen. B.Bloom viert in december feest en biedt deze scan tot en met 31 december met 50% korting aan. Grijp dus snel je kans. Kijk voor meer informatie op: Feestje bij B.Bloom

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.